Bye bye Singburi.. - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Lotte Faber - WaarBenJij.nu Bye bye Singburi.. - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Lotte Faber - WaarBenJij.nu

Bye bye Singburi..

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

01 Maart 2008 | Thailand, Singburi

Dag lieve allemaal! Het werd wel weer is tijd voor een berichtje......Hoe is het daar?
Ik heb inmiddels een maand in het weeshuis gewerkt. We hebben zoveel gedaan! Zoals ik al vertelde in me vorige verhaal over die wasbak. Hij is uiteindelijk echt super mooi geworden, ben er mega trots op. Ik ga van de week even me best voor foto's doen!
We hebben alles compleet getegeld en beschilderd. Ook een toilet gebouwd, de hele voorkant geschilderd, het hek en het muurtje rondom het weeshuis. De kinderen hebben het verven uiteindelijk zo overgenomen ;) ook zijn de toiletten een keer schoon gemaakt (heb ik niet aan meegewerkt maar respect, er is letterlijk poep geschept) Ook hebben we veel opgeruimd. Die kindertjes dragen hier allemaal slippertjes, maar die liggen werkelijk overal. Als ze de klas in moeten is het een grote slipperberg voor de deur... We hebben nu dus ook bankjes gezaagd en getimmerd waar ze die op kunnen zetten.
Ik zal even wat over die kinderen vertellen, ik denk dat de leeftijd tussen de 4 en de 16 varieerd. Veel kinderen zijn zeer onverzorgd en stinken.. Je kunt ook aan veel kinderen zien dat ze geen makkelijk leven achter de rug hebben. Wel is het zo dat je ze veel ziet lachen en spelen dus dat is wel fijn!
Heb de afgelopen 2 dagen de hele dag met de kinderen gespeeld, was echt super leuk. Lang leve Mariet; het vliegtuigenboek was een zeer groot succes! Had een boek mee waar je vliegtuigjes van kon vouwen. Er is werkelijk niks meer van het boek over, zelfs de kaft is tot vliegtuigje benut:)
Zo leuk om te zien dat de kinderen met zo weinig zo blij kunnen zijn, ze hebben echt de hele middag gespeeld met die dingen.
Ook hebben we 300 ijsjes en 20 watermoelen voor alle kinderen gekocht en uitgedeeld, was ook echt een groot succes!;) Ze krijgen bij de lunch elke dag rijst met boontjes dus dat kan ik me ook wel goed voorstellen.

Ben tussen de werkdagen door ook nog een weekendje naar Bangkok geweest, TOP! hele dag geshopt, savonds heerlijk uit geweest, en overdag weer heerlijk geshopt:) ook voor het eerst PIZZA!!!! gegeten, wat kan dat lekker smaken zeg na al die dagen noodles en rijst....

Ik ben nu dus een maand met het weeshuis bezig. Eigenlijk kan ik hier nog twee weken blijven maar ik heb besloten wat eerder te vertrekken! Niet vanwege het weeshuis, dat vind ik super om te doen.. maar de plek waar ik slaap en elke dag ben komt me echt me neus uit! Ook het eten is elke dag hetzelfde (dat eet ik nu dus al sinds dag 1) en bijna iedereen gaat dit weekend weg. Aan de ene kant voel ik me wel een beetje schuldig om eerder weg te gaan, maar ik heb zoveel gedaan in het weeshuis! We zijn de eerste groep die iets gebouwd hebben:) (en niet alleen maar geschilderd)
Ook is het weeshuis niet wat ik had verwacht dat ik ging doen, in NL werd mij verteld dat ik met de kinderen zou gaan werken. In vier werken tijd heb ik 2 dagen met de kinderen gespeeld en that's it. Dus dat is wel een beetje jammer...! Maar ik heb geen zin om tegen me zin hier te zitten dus ga ik lekker weg, ontzettend behoefte aan. Maandag vertrek ik samen met Lotte en Mariken naar Bangkok, dan komt een vriendinnetje van lotte nog en gaan we naar Chang Mai. Daarna vliegen we als het goed is naar Phuket, en dan gaan we de 18e naar Ko Pan Gnang voor de fullmoonparty!
Dit was het denk ik weer, ik hou jullie op de hoogte, begin NL steeds meer te missen, maar ben ook nu wel lang van huis! Komt goed! Doeeeeii...
Dikke kus, Lot

  • 01 Maart 2008 - 08:54

    Dieuwke:

    lieve lot
    vint je het leuk
    daar? kom je
    gou naar ons dike
    kus dieuwke

  • 01 Maart 2008 - 08:57

    Jacqueline:

    Ha lieve nicht1
    Wat ben je toch een goede dingen aan het doen. Kan me voorstellen dat je eerder vertrekt uit het weeshuis. Toch fijn dat je nog 2 dagen met de kinderen iets hebt kunnen ondernemen. Heb het verder goed en geniet van alles.
    Liefs, Jacqueline

  • 01 Maart 2008 - 09:57

    Nicoline:

    Vet Lot! Ik ga deze zomer dus ook naar Thailand, door jou raak ik al helemaal in het sfeertje! Kan me voorstellen dat je ook wel weer toe bent aan Nl...Maar het is hier ROT weer! dus haha misschien als je daar aan denkt, kun je beter nog even blijven!

    xx!

  • 01 Maart 2008 - 10:54

    Yaar:

    Meis, ik was je bijna vergeten :P!
    Goed dat je voor jezelf kiest. Heerlijk toch! Heb precies hetzelfde gedaan in India.
    Jullie gaan dus met zijn viertjes verder reizen..gezellig! Ben heel benieuwd naar je foto's, dus niet te lang wachten hé!
    Veel plezier!
    XXX Yaar

  • 01 Maart 2008 - 10:55

    Anja Vervoort:

    Hoi die Lotte,
    Als vriendin van Margo en moeder van twee dochters volg ik jouw ervaringen met veel plezier. Wat een indrukken . Die zul je je levenslang wel blijven herinneren en wie weet krijg je het reisvirus wel te pakken.Ik zie Anouk en Isabel ook nog wel eens zo reizen. Leuk hoor. Ik wens jou nog een hele goeie tijd toe in het volgende gedeelte, met vast weer hele andere ervaringen.Geniet ervan!
    Veel liefs van Anja Vervoort

  • 01 Maart 2008 - 12:28

    Nienk & Elain:

    Heeey lieve Lot!
    Hier een bericht uit het dichtbij gelegen Vietnam!!;) Echt superleuk om zelfs vanaf hier op de hoogte te kunnen blijven van elkaars avonturen!! We hadden al gehoord dat je waarschijnlijk eerder weg zou gaan maar wat je daar gedaan hebt allemaal klinkt wel echt goed! Wij moeten hier les gaan geven, dus vliegtuigjes vouwen is een goeie tip voor ons!:P Hier gaat het nu gelukkig ook allemaal goed, het is echt onwijs leuk, de kinderen zijn superlief en alles is toch nog helemaal goed gekomen! ;)
    We hopen snel weer wat van je te horen chick, we denken aan je, missen je en houden van je!!
    Dikke kus Nienk&Elain

  • 01 Maart 2008 - 13:05

    Wouter:

    hee lot :)

    goed bezig ! heel veel plezier nog en tot over een tijdje , hoelang nog?:O

    xxx

  • 01 Maart 2008 - 13:50

    Kim:

    geweldig dat werk in et weeshuis
    maar kan begrijpen dat je daar wel een beetje genoeg van krijgt
    veel plezier daar nog, geniet ervan
    en wij missen jou ook wel hoor

    xx kim

  • 01 Maart 2008 - 14:37

    Juultje:

    heey lieve lot,
    zozo dat werd wel weer eens tijd voor een berichtje :P haha!
    goed dat je je plan hebt doorgezet om eerder verder te reizen..
    tot (best wel een beetje;)) snel lieve lot!
    xxxxxxx juul

  • 01 Maart 2008 - 17:01

    Lily:

    Hoi Lotte,
    wat fijn voor de kinderen in het weeshuis dat er mensen zoals jij. Dat maakt precies het verschil uit voor ze. Je mag best trots zijn op jezelf en gaan genieten van de rest. Veel plezier.
    Groetjes lily

  • 01 Maart 2008 - 21:40

    Pien:

    Yoo lekkerding!!!
    Zo te horen heb je alweer een hoop mee gemaakt!!
    Egt top om te lezen allemaal!
    Snap ook best goed dat het allemaal je neus nu uitkomt ben wel benieuwd wat je volgende avonturen zullen zijn!
    Pas je goed op jezelf!
    xxxx
    PIen

  • 02 Maart 2008 - 08:49

    Joke:

    Hoi Lot, mijn buitenlandse baantjes waren wel erg saai vergeleken met dit. geniet nog maar lekker. liefs, ook van Neil xx

  • 02 Maart 2008 - 09:57

    Hennie Hamsterwang:

    Hammetje!

    Oh ik lees toch steeds met plezier je verhalen, maar door de drukte steeds niet een berichtje geplaatst! Wat goed dat je zo lekker bezig bent en het naar je zin hebt! Ik ben nu net verhuisd, echt heerlijk en ben met m'n stage bezig! Ik stuur je wel even een uitgebreid mailtje!

    Dikke kus van je enige echte potlodenfabriek Laar :)

  • 02 Maart 2008 - 11:40

    Liek:

    Hee lieve Lot!!!
    Wat een werk daar bij het kindertehuis zeg. We missen je wel hier hoor, kom maar snel terug, maar geniet nog maar even daar van het mooie land.
    dikke kus Liek

  • 02 Maart 2008 - 13:46

    Sjo:

    Hey Lotte,
    Klnkt allemaal erg leuk.
    Verheug me er nu ook al op :P
    Zal nog even moeten wachten maar het lijkt me leuk je daar te ontmoeten.
    Moet wel nog eerst door Nieuw-Zeeland, Australie en China.
    Hasta Luego
    xx Sjo

    P.S. leuke foto´s

  • 02 Maart 2008 - 15:34

    Roos:

    Lot de bouwvakker!! Wat 'n goed werk heb je weer gedaan meid!
    Nu lekker doorreizen, gezellig met die meiden, zou ik ook hebben gedaan als het me allemaal de neus uit kwam.. Gewoon lekker verder trekken!
    Nou meid, ik mis je maar je verhalen houden me op de been ;-)
    Kusssjeee, liefs
    Roos
    PS. LOSSSSS OP CHERSONISSOS!

  • 02 Maart 2008 - 18:50

    Gijske:

    yo Lot! lekker geklust ouwe bouwvakker?:) Paulus is nu ook aan het klusse bove in de badkamer en mijn kamer is helmaal af en echt gewoldig geworde;) ik ben net terug van wintersport, echt een zieke week gehad:P jij heb al een paar zieke maande gehad en je hebt nog heel wat te beleven zo te horen!! succes en veel plezier, later zusje xx Gijs

  • 02 Maart 2008 - 20:22

    Vera:

    Lottie ! Leuk joh, al je verhalen. Lijkt me echt een super ervaring. Je krijgt nog liefs van Tarik, die vroeg nog hoe het met je ging en hoe je het had enzo.
    Ik mis je !
    kus

  • 02 Maart 2008 - 22:04

    Ingrid:

    Ha die lieve Lotte,
    Wat leuk om weer iets te horen van je belevenissen in het verre Oosten. Je bent voor mij "Bouwvrouw" van het jaar na al die klussen die jij samen met je lotgenoten hebben geklaard. En wat een goed idee zeg, die bankjes voor al die slippertjes, dat zal wel een leuk gezicht zijn zeg. Ik vond het ook zo'n vondst van jullie om die ijsjes en watermeloenen uit te delen. Wat een feest met waarschijnlijk heel veel lachende gezichtjes en pretoogjes, geweldig. Wel jammer dat je niet veel meer zelf met de kinderen bezig kan zijn, althans niet de gelegenheid hebt gehad om dit te doen. Heel begrijpelijk dat je verder gaat. 'n Goede keus, wees trots op jezelf Lot.
    Ik zie dat je naar Chang Mai gaat, een hele leuke plek om naar toe te gaan, veel zien en heel veel leuke winkeltjes. Dat wordt lastig om niet te veel te kopen. Je moet het ook allemaal terug kunnen brengen. 'n Tip is als je te veel hebt dan kun je het altijd gewoon op laten sturen, in een pakket of zo.
    Phuket is ook heel erg bekent en zeker de moeite waard maar daarom ga je er ook heen natuurlijk.
    Meisje, ik ga zo'n beetje sluiten, heel veel plezier op de fullmoonparty, ik hoop dat het ook full moon is, dat maakt het dan ook heel erg echt.
    Groetjes en pluk de dag, Ingrid.

  • 03 Maart 2008 - 04:48

    Marieke:

    Hey Lotte, had via mijn loonstrookje gehoord dat je de groetjes deed aan iedereen en dat het goed met je ging! zat een apart briefje aan vast geniet met mededelingen ;) Jammer dat het weeshuis niet is wat je verwachtte, maar goed dat je dan eerder weggaat. Geniet er nog van en succes!
    xx Marieke

  • 03 Maart 2008 - 18:22

    Ine:

    Lieve Lotte,
    Het is zo leuk om jouw verhaal te lezen. Je mag inderdaad met recht trots zijn op jezelf! De kinderen zullen nog heel lang plezier beleven aan alle dingen die jullie tot stand hebben gebracht. En nu maar verschrikkelijk genieten van alle mooie dingen die je nog te wachten staan.

    Heel veel liefs

    Ine

  • 04 Maart 2008 - 08:37

    Jos:

    Jammer, Lot, dat je niet meer met de kinderen hebt kunnen doen. Als je in Chang Mai bent, ga dan een dagje koken in Gap's Culinary Art School, zit in het centrum. De full moon party op Koh Pangang meemaken is echt een magische belevenis. Heel veel plezier.

  • 04 Maart 2008 - 18:43

    Steeph Custers:

    Wat een ervaring van je daar in het weeshuis, Lotte, ik kan me voorstellen dat je onderhand weer wil chillen. Ik hoop dat een Leuke tijd in Bangkok en Chang Mai krijgt. Hier mis je niks, in zeist is zo'n beetje iedereen aan de schijterij, Vera voorop. Komt wel weer goed hoor. Veel plezier, we denken aan je!

  • 05 Maart 2008 - 11:55

    Paula:

    Ha lieve Lotte,
    PPPrrrrr wat maak jij ontzettend veel mee! Kan me voorstellen dat het af en toe lijkt alsof je al een jaar weg bent. Geweldig dat vliegtuigjes-vouwen zo'n hit kan zijn, en ik zie alle slippertjes op de bankjes voor me... Lekker relaxen en bij-eten in Bangkok! Als je terug bent en we weer 'eetcluppen', mag jij kiezen wat er op tafel komt!
    Lot, ben heel benieuwd wat je verder nog aan 'goed werk' en leuke/spannende dingen gaat doen.
    lieve groet van Paula (Ger, M&M)

  • 05 Maart 2008 - 13:10

    Maat:

    hey lieve lot,
    terwijl ik je verhaal lees kijk ik naar buiten en zie ik alleen slecht weer veel wind en het is heel koud.
    ik ben erg jaloers op je..
    ik hoop dat je het nog wel naar je zin hebt want anders moet je maar terug komen dan kun je weer bij ons zijn:P
    lieverd ik stuur je nog een mailtje met alle gebeurtenissen van de afgelopen tijd.
    ik denk nog veel aan je
    hou van je kus

  • 08 Maart 2008 - 07:23

    Lo:

    Lieve Lot

    Ik heb met verbazing/verwondering en trots jouw verhalen gelezen..ben supertrots op je!!!Zoveel ervaringen,mooie en vreemde momenten,vriendschappen en indrukken.Wat zul je er rijk van terugkomen.Ik blijf je volgen en zie ooit nog graag eens je foto's en hoor je spannende verhalen.
    Blijf genieten bikkeltje!!!
    Kus Lo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

5 januari vertrek ik voor 4 maanden naar Thailand. Eerst heb ik een introductie maand, en ga daarna 6 weken aan de slag als vrijwilliger. Na die periode heb ik nog 6 weken om door Thailand te trekken! xx Lot

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 12466

Voorgaande reizen:

05 Januari 2008 - 04 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: